tisdag 3 februari 2009

SOM ATT någon kommer att läsa min avhandling (om jag hade en alltså)


Förra veckan hade jag stresspanik så jag läste massor på New Scientists Last word blog. Någon från u-landet england hade skrivit in och undrat om något visste vad det var för svart gunk som dök upp i kranar och dusch. Så var det en radda med kommentarer där folk spekulerade och sen ett ultralångt inlägg som löd ungefär: well actually, I did my PhD on this gunk och en lång föreläsning som otroligt nog INTE avlutades med ett trugande av avhandlingen (det klipptes säkert bort, "far too offensive"). Ho ho ho, jag skrattade gott och såg i min framtid hur kanske jag en dag, efter ändlösa nätter skummandes på bloggar, får användning av min avhandlings kunskap. Då ska jag fanimej tvinga mina offer att läsa den.

För övrigt har jag kaffevecka nu dvs genomlider helvetet på jorden. Jag kom på det fem i tio imorse och fick panik- det visas ingen nåd för den som glömmer sätta på kaffet och man hör hur marken skakar av naturvetarhovarna typ fem i. Jag hann dock så jag lever än, men fear not jag har 8 kaffetillfällen till att glömma bort innan veckan är slut. Det värsta är att en gång fick jag skit för att jag bryggt för STARKT kaffe! Skandal! Ett, det var inte ens starkt det var normalt och två, respekt för ditt yrke akademiker, du kan ju inte erkänna att kaffet är för starkt!

Skälet till att det blir ett långt inlägg är att internet just nu pajat på labbet. Alla är extremt upprörda.

1 kommentar:

Septikemi sa...

Det är min kaffevecka också och jag är sjuk. Jag känner skammen över att inte kunna förse mina kollegor med koffein 2ggr om dagen :I