måndag 7 september 2009

Lunch-chat


För ett tag sen träffade jag en kemist som jobbade inom skönhetsindustrin. Hon bekräftade vad jag misstänkt: all "vetenskap" som används för att promota skönhetsprodukter är dravel som marknadsföringsavdelningarna drömmer ihop.

Detta tills trots kan det låta såhär när två naturvetare chattar på lunchen:
biologen says:

dog nästa på åhlens. kunde inte ens köpa ögon-rynkkräm för de kostade kring 600kr!!! gud! har inte förstått magnituden tills nu. köpte till slut en för 320 som är fuktkräm för ögonlock, hatar migsjälv nu

kemisten says:

hahahaahaahahhaa

biologen says:

plus hittade kvittot på ansiktstvätten jag köpte efter min facial - hade ljugit för mig själv. den kostade 370!

kemisten says:

jag dör

biologen says:

jag ba "den kostade väl 300"

kemisten says:

tänk hur många öl det blir!

biologen says:

vilken rynkis skulle du köpa?

kemisten says:

jag har en, den heter typ myokine eller nåt och är från apoteket, vichy-serien.

kostade typ 280 spänn tror jag

biologen says:

aha! vichy fick jag ett gratisprov på ansiktskräm, den är jättebra TROR JAG hur vet man det det är ju en kräm liksom

kemisten says:

hahaahaha

biologen says:

hade du trott dethär för 5 år sen va, att vi skulle msna tips om rynkkräm!

kemisten says:

hahahhaahahahahhaahahhaahhaahahhaha

JAG DÖR!

1 kommentar:

biologen sa...

hatar fortfarande mig själv! fast det blir bättre av att skratta i mjugg åt att du har en som heter "myokine" TÖNTIGT NAMN haha!