För ett tag sen träffade jag en kemist som jobbade inom skönhetsindustrin. Hon bekräftade vad jag misstänkt: all "vetenskap" som används för att promota skönhetsprodukter är dravel som marknadsföringsavdelningarna drömmer ihop.
Detta tills trots kan det låta såhär när två naturvetare chattar på lunchen:
biologen says:
dog nästa på åhlens. kunde inte ens köpa ögon-rynkkräm för de kostade kring 600kr!!! gud! har inte förstått magnituden tills nu. köpte till slut en för 320 som är fuktkräm för ögonlock, hatar migsjälv nu
kemisten says:
hahahaahaahahhaa
biologen says:
plus hittade kvittot på ansiktstvätten jag köpte efter min facial - hade ljugit för mig själv. den kostade 370!
kemisten says:
jag dör
biologen says:
jag ba "den kostade väl 300"
kemisten says:
tänk hur många öl det blir!
biologen says:
vilken rynkis skulle du köpa?
kemisten says:
jag har en, den heter typ myokine eller nåt och är från apoteket, vichy-serien.
kostade typ 280 spänn tror jag
biologen says:
aha! vichy fick jag ett gratisprov på ansiktskräm, den är jättebra TROR JAG hur vet man det det är ju en kräm liksom
kemisten says:
hahaahaha
biologen says:
hade du trott dethär för 5 år sen va, att vi skulle msna tips om rynkkräm!
kemisten says:
hahahhaahahahahhaahahhaahhaahahhaha
JAG DÖR!
1 kommentar:
hatar fortfarande mig själv! fast det blir bättre av att skratta i mjugg åt att du har en som heter "myokine" TÖNTIGT NAMN haha!
Skicka en kommentar