torsdag 1 oktober 2009

Scener ur en forskargrupps vardag

i) Vår bangladeshiske (?) post-doc har fullgjort sitt år i kalla norden och lämnat oss. Enligt uppgift kramade han min nya kollega fyra ggr under den sista dagen (Hon: "Sista gången luktade han så surt av svett att jag nästan klöktes"). Mig kramade han inte. Undrar om det har att göra med att jag uppmanade honom att städa ur sina jävla vialer ut frysen minst tio gånger de sista dagarna? (Han gjorde det också! Victory!)

ii) Min andra kollega som precis tryckt sin avhandling fick ett mail. Det var från en sur och seg före-detta ex-jobbare. Mailet löd ungefär: "I have now read your thesis. I found some mistakes. Do you want me to e-mail them to you?". Min kollega: "Och jag har inte ens gett honom ett ex av avhandlingen?!"

Inga kommentarer: