fredag 7 november 2008

OH MY GOD.

En mkt snabb update (har inte riktigt landat brainwise än, mer nästa vecka):

- Brooklyn College är historiskt ett judiskt college: Män i kippa överallt, skitsött campus och läskigt stora ekorrar som käkar starbuckssopor.

- Mitt lab ser ut typ som frankensteins (fast utan bodyparts). Jag sitter vid ett gigantiskt skrivbord mitt i labbet och alla envisas med att ha dragskåpsluckan helt öppen (det värsta jag vet, mer om detta vid tillfälle).

- Trots att labbet är från stenåldern är utrustningen ny och snygg. De har ett supercoolt, high-tech system för att torka lösningsmedel, jag drägglar bara jag tittar på det (mer om detta vid tillfälle).

Fotnot för icke-kemister: Många oorganiska föreningar tål inte luft och vatten. Följdaktligen måste de hanteras under en skyddsgas (t ex kväve. eller argon om man är gjord av pengar). Lösningsmedel måste torkas eftersom de ofta innehåller en viss procent vatten. Detta om detta.

Laters!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste ta sjukt mycket bilder! Åh du är saknad här.

Imorgon ska jag börja jobba på riktigt, då kan det nog bli en ny ett kort i timmen...med blod och kiss (våra bästa vänner)!

kram biologen