fredag 19 december 2008

Blandad kompott


Detalj från labbets interiör. Pretty great.

Några snap-shots ur mitt liv på sistone:

- Hängde med en kär vän (Icke-naturvetare. Jag har i princip inga naturvetarvänner. Bara mina två smashing kollegor och den förträffliga biologen då. Väljer att inte kommentera detta faktum.) för någon vecka sen. Bland annat hade vi följande konversation.
Jag: "Jag tror inte på det här med förnyelsebara energikällor. Allt kommer ändå gå åt helvete."
Min vän: "Ibland är det svårt att veta om du ger uttryck för ditt vetenskapliga kunnande eller bara din allmänna cynism?"
Jag: "De göder varandra!"

- Det här är tredje dagen utan fungerande dragskåp (se nedan). Igår fick jag världens huvudvärk på eftermiddagen och var 100% övertygad om att jag var lösningsmedelsförgiftad och skulle dö (kemist och hypokondriker, den sämsta kombon?). Memo to self: Ammoniaken trivs bäst i dragskåpet!, Reply to self: Tell me something I don't know!

- Det har visat sig att anledningen till att vi inte får arbeta i dragskåpen är att vi inte ska utsätta arbetarna som "kontrollerar" ventilationssystemet för några ångor (känns osannolikt eftersom dragskåpen är avstängda, eller?). Alltså finns det noll omtanke för oss forskare bakom förbudet, vilket jag naivt trodde.

- Min kollega här har en student (en medelålders judisk kvinna) som bakar kakor åt honom minst en gång i veckan. Vi är alla övertygade om att hon uppvaktar honom, men han tror att hon "bara är snäll". Igår kom beviset: hjärtformade muffins! Kan det bli mer obvious?

All for now!

Inga kommentarer: