tisdag 6 januari 2009

Post-jul tips: Giant microbes!

I Sverige må det vara helgdag men på Brooklyn College är det back to normal efter nästan två veckor utan kemi (who am I kidding, ja jag jobbade i mellandagarna). I just detta ögonblick sitter jag och försöker uppbåda entusiasm inför dagens uppgift: en skitstor flash-kolonn i diklorometan och ammoniak. Går sådär.

Julen var dock sweet. Jag är en lycklig kemist som har världens bästa bästa vän som gav mig en fantastisk present: En gosig malariaparasit! En miljon ggr större än the real deal och riktigt lik. Kolla vad söt den är! De ledsna ögonen!



Malaria - the cuddly variety



Plasmodium Falciparum - in the flesh


Kolla in www.giantmicrobes.com! Jag vill ha alla. Och man kan köpa flerpack i en petriskål! Biologen, you're gonna love this!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart han är ledsen. Du vill ju döda honom.