måndag 19 januari 2009

Happy MLK-Day!



Idag är det helgdag här i amerikat. Det är nämligen Martin Luther King Day! Jag jobbar såklart ändå, chemistry waits for no woman.

Jag har ju lyckats vara här i the US två och en halv månad utan att trashtalka amerikanerna på bloggen, men nu är det dags. Lågt kemi-värde på följande anekdot, men det scorar högt i "local colour"-katergorin (observera brittisk stavning, ha!).

Min professor (som är invandrad från sydamerika) berättade hur han i samtal med en av de andra professorerna (amerikanska) på universitetet sagt att han tyckte att det europeiska hälsovårdsystemet nog var bättre än det amerikanska. En hetsig diskussion utbröt eftersom professor 2 bara inte kunde tro att något var bättre i Europa än i USA. Till slut frågade min professor om hon varit i Europa. Det hade hon inte.
Min professor: "Obviously she thought that when you arrive at the airport i Paris, you just wave a ten-dollar-note and people will come running to treat you like a queen!"

Detta om detta.

Inga kommentarer: