fredag 9 januari 2009

Naturvetare on the run: Singapore

Nästa onsdag åker ett gäng från labbet till Singapore i en vecka. Ingen vet varför eller vad vi ska göra där, men professorn har ett labb där.
Jag ska avlägga detaljerad rapport varje kväll (livslögn och dessutom utan laptop för min är död) om hur crazy vetenskapen är i asien!
Jag ska fota alla coola maskiner!

Först trodde jag Singapore var ett u-land men det var på 80talet så det enda kvar att göra (det är dödsstraff på allt utom hor=reducerat kulturliv) är att äta skitmycket mat, den lär vara god där. Men jag är mest peppad på att kolla live imaging mikroskopet som de tydligen har där: man kan filma celler! Jag vill filma neutrofiler som äter bakterier! Ja!

En bekant har en punkarkompis där som kan visa mig runt sa han, men jag vet inte vad ska jag se typ gator utan skräp?

Inga kommentarer: