måndag 26 januari 2009

Singapore i ett nötskal och exalterad nörd

1. Cool poster! Gjorde att man kände sig lite tropisk och våghalsig. Självklart fanns inte en mygga i hela stan för allt är så besprutat att bara de segaste djungelträden överlevt (jag såg seriöst inte en insekt under veckan där. Eller jo en blomfluga som blev uppäten av en ödla).

2. Ebolavirusets kristallstruktur (förlåt, en subenhet saknas den rymdes inte på bilden)!

3. "Åh, två döda kineser från bodiesutställningen, morbidt!" tänkte man från avstånd men sen såg man att det var färg, inte lik.


4. Bonus: en ödla (jag är faktiskt biolog ok)!

Imorgon: Jag fotar plagget från myrornas skyltfönster som ser ut som biofilm! Jag skriver ett extatiskt inlägg om hur jag ska klä ut mig till biofilm vid nästa maskeradtillfälle!

2 kommentarer:

Andreas Bergqvist sa...

Jag ska till Singapore i sommar. Nästan pa forskningsresa (exjobb).
Aint it crazy?
För övrigt har jag just hittat din blogg. Kul.

Anonym sa...

då tipsar jag om little india och chinatown, det var trevligast. och det finns något som heter "gas haus" där det finns subkulturer. det är i alla fall varmt och insektslöst där!