lördag 13 mars 2010

Best of 2009: Kursen!

(snodd från)

Eftersom jag försvann lite förra hösten (pga det omänskliga trycket på doktorander, hat mot forskningen etc) vill jag gottgöra eventuella bloggläsare genom att summera lite från 2009. Jag vet att det är lite sent, men my blog, my rules! Ha!

Välkommen till:
Best of 2009
Första kategorin blir Bästa kurs.
Helt out of character var kemistens bästa kurs Cell culturing! Men satan vad kul det var! Framförallt, lyckan i att jobba med något som man kan se (i mikroskop iofs men ändå). Och celler är så gulliga, men får lossa dem, mata dem, ta hand om dem och färga dem gröna. Fint! (Kanske är mer nurturing än jag trott? Jag som inte ens hade en tamagochi?) Lärde mig till och med räkna dem till slut. Vi från "the exact sciences", lite klentroget: "Man räknar dem för hand? Finns det inget automatiserat?". Här hade jag gärna velat visa mina egna GFP celler, men den bilden är i sverige så jag får sno en från internet istället.

Inga kommentarer: